Αρχική » ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ » ΣΠΙΤΟΓΑΤΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

ΣΠΙΤΟΓΑΤΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

Πάμε με υπομονή και χαρά να αξιοποιήσουμε δημιουργικά και λειτουργικά το χρόνο με τα παιδιά μας στο σπίτι. Η δύσκολη κατάσταση, στην οποία έχουμε βρεθεί δεν πρέπει να μας αποθαρρύνει. Αντίθετα πρέπει να λειτουργούμε με αισιοδοξία και σύνεση ώστε να ακολουθούν το παράδειγμά μας και τα παιδιά μας. Ελπίζω να βοηθήσουν οι δράσεις που σας προτείνω να εφαρμόσετε με τα παιδιά σας. Εμένα κάνουν τη ζωή μου ευκολότερη και τα 4 παιδιά μου αντί να σκαρφαλώνουν στις βιβλιοθήκες, να χοροπηδούν στους καναπέδες και να υπνωτίζονται με παιχνίδια στις οθόνες αξιοποιούν το χρόνο τους ευφάνταστα χωρίς να το καταλάβουν!

A vector illustration of Kids Playing with Their Toys at home

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

1. CHEF στην κουζίνα

Προτρέπουμε τα παιδιά να μας βοηθήσουν να φτιάξουμε κάποιο γλυκό ή φαγητό. Βρίσκουμε μία συνταγή σε κάποιο βιβλίο μαγειρικής ή στο διαδίκτυο και βεβαιωνόμαστε ότι έχουμε τα υλικά για να τα φτιάξουμε. Τα μεγαλύτερα παιδιά καλούνται να μετρήσουν τα υλικά και να εκτελέσουν την συνταγή. Τα μικρότερα αναλαμβάνουν τη διακόσμηση και το στήσιμο των πιάτων. Όλα τα βήματα γίνονται υπό την επίβλεψή μας. Που ξέρετε με τη δράση αυτή μπορεί να ανακαλύψουμε κάποιον υπερταλαντούχο chef ή απλά να ενισχυθεί η αυτονομία τους, η υπευθυνότητά τους και να καλλιεργηθούν δεξιότητες μαθηματικών και φυσικών επιστημών. saludablecomida

(Πηγή foto juniors club)

Ορίστε κάποιες σχετικά εύκολες και πολύ νόστιμες συνταγές:

https://www.thetoc.gr/new-life/article/32-paneukoles-suntages-me-mono-3-ulika

https://www.thetoc.gr/new-life/article/32-p

https://www.argiro.gr/recipe-category/pedia/

και πολλές, πολλές άλλες…

 

2. Το πιο σύγχρονο συνεργείο καθαρισμού και τακτοποίησης

Εμπλέκουμε τα παιδιά μας από τα πολύ μικρά (2,5 ετών) έως τα μεγαλύτερα (μέχρι 14 ετών) σε ένα σενάριο όπου όποιος θα έκανε μία σειρά εργασιών στο σπίτι θα κέρδιζε ένα βραβείο π.χ τα μικρότερα παιδιά κάποια αυτοκόλλητα και τα μεγαλύτερα να δούνε την αγαπημένη τους ταινία. Τα μικρά μπορούν να βρούνε τα ζευγαράκια από τις κάλτσες, να ταξινομήσουν τα πλυμένα ρούχα κάνοντας στοίβες, να τακτοποιήσουν τα παιχνίδια τους και να στρώσουν το κρεβάτι τους όπως μπορούν. Τα μεγαλύτερα παιδιά μπορούν να βάλουν ηλεκτρική σκούπα, να σφουγγαρίσουν,

images

(πηγή φωτό http://prwthkaikalyteroi.blogspot.com)

να πλύνουν τα μπαλκόνια, να ετοιμάσουν τα πιάτα για το πλυντήριο πιάτων. Σας ακούγεται ακατόρθωτο; Κι όμως είναι δοκιμασμένο και ειδικά τα παιδιά του δημοτικού και νηπιαγωγείου ο διασκεδάζουν πολύ! Παράλληλα αποκτούν υπευθυνότητα και αυτονομία.

3. Παίζουμε κηπουρική;

Η Άνοιξη μπήκε για τα καλά. Και Άνοιξη χωρίς λουλούδια δεν γίνεται! Εφοδιαστείτε με φυτόχωμα λουλούδια της αρεσκείας σας και γλάστρες. Προτρέψτε τα μικρά σας να μεταμορφώσουν την αυτή και την βεράντα σας. Φορέστε γάντια, πάρτε κηπευτικά εργαλεία και ξεκινήστε. Η κηπευτική ενισχύει τις δεξιότητες της αυτοπεποίθησης, της συνεργασίας και της επικοινωνίας, ενώ μελέτη η οποία αξιολόγησε το πρόγραμμα που προωθεί η RHS στα σχολεία του Ηνωμένου Βασιλείου, διαπίστωσε ότι εάν αυτό εφαρμοστεί πιστά ωθεί τα παιδιά στην κατανάλωση περισσότερων φρούτων και λαχανικών. Και πιστέψτε με θα συμμετέχουν με μεγάλη χαρά.

kipouriki-gia-paidia

(Πηγή φωτό https://www.paidorama.com)

 

Ορίστε μερικές ιδέες:

https://www.paidorama.com/mathete-sta-paidia-sas-na-agapane-tin-kipoyriki

http://www.soulouposeto.gr/2018/04/KHPOURIKH-GIA-PAIDIA.html

4. Έλα να μαγειρέψουμε μια ιστορία

Παρουσιάστε στα παιδιά ένα αντικείμενο που έχετε στο σπίτι. Ζητείστε τους να σας το περιγράψουν με λεπτομέρειες. Τα μεγαλύτερα παιδιά μπορούν να σημειώνουν. Μπορούνε να επιλέξουν άλλα δύο αντικείμενα από το σπίτι και να τα περιγράψουν και αυτά. στη συνέχεια τους παρουσιάζουμε δύο εικόνες π.χ μία που να έχει μια μάγισσα και η άλλη ένα δάσος ή ό, τι άλλο θέλουμε. Καθόμαστε σε κύκλο και στήνουμε την πλοκή της ιστορίας μας (Έκθεση των χαρακτήρων- γεγονός που υποκινεί τη δράση- αυξανόμενη δράση- κορύφωση- φθίνουσα δράση- λύση της ιστορίας- τέλος). Η ιστορία που θα προκύψει θα σας εντυπωσιάσει. Στη συνέχεια μπορεί να την εικονογραφήσετε.

αρχείο λήψης

(πηγή φωτό http://www.parents8.gr)

Για περισσότερα μη διστάσετε να με ενοχλήσετε 🙂

5. Τα playmobil και τα LEGO πηγαίνουν στο Hollywood 

Φτιάχνουμε μία πόλη LEGO. Ενθαρρύνουμε το κάθε παιδί να κατασκευάσει κάποιο σημείο της πόλης π.χ μια γέφυρα ή μία πλατεία. Στη συνέχεια επιλέγουμε ους χαρακτήρες LEGO. Όταν το ολοκληρώσουμε δημιουργούμε ένα σύντομο σενάριο, το οποίο θα γυρίσουμε ταινία με την τεχνική stop- motion. Όλο το εγχείρημα μπορεί να γίνει στο Movie Maker (Θα πρέπει να το κατεβάσετε στο PC σας). Η ταινιούλα μας μπορεί να γίνει εξίσου πετυχημένη με playmobil ή με όποιες φιγούρες έχουμε.

Σας παρουσιάζω ενδεικτικά την ταινία που έκανε η Άρτεμις στην Γ΄Δημοτικού

Stop Motion animation: Είναι μία τεχνική κατά την οποία ένα αντικείμενο που κινείται από κάποιον άλλον, φαίνεται να κινείται από μόνο του. Το αντικείμενο κινείται σιγά- σιγά και φωτογραφίζεται στην κάθε του φάση, δημιουργώντας την αίσθηση ότι κινείται μόνο του, όταν η σειρά των φωτογραφιών, εναλλάσσεται γρήγορα. Κούκλες, μαριονέττες, LEGO και άλλα καθημερινά αντικείμενα που έχουν ευελιξία στις κινήσεις χρησιμοποιούνται ευρεία γι΄αυτό το σκοπό, αλλά η ίδια δουλειά μπορεί να γίνει και με ανθρώπους ή έντομα και ενικά με οτιδήποτε μπορεί να φτιάξει το επιθυμητό αποτέλεσμα (https://edtech.gr)

Με την παραπάνω τα παιδιά αναπτύσσουν την φαντασία και τη δημιουργικότητα αλλά και δεξιότητες όπως αυτές της συνεργασίας και της αλληλεπίδρασης.

6. Τηλεδιάσκεψη με τα φιλαράκια

Σίγουρα όλο αυτό το διάστημα του «Μένω στο σπίτι» θα τους λείψουν οι φίλοι τους. Ασ Προτείνουμε στα παιδιά μας να κάνουν μία τηλεδιάσκεψη σε έναν ηλεκτρονικό «χώρο» (Skype, epresence.gr) ώστε να μιλήσουν, να παίξουν παιχνίδια, να αλληλεπιδράσουν με ποικίλους τρόπους.

ΚΑΛΉ ΔΙΑΣΚΈΔΑΣΉ!

Γράφει η Αφροδίτη Φλωρά

(Δασκάλα- νηπιαγωγός- βρεφονηπιοκόμος, ΜSc)


2 Σχόλια

  1. Ο/Η Έλενα Καρκατζίνου λέει:

    Εξαιρετικό το blog σου Αφροδίτη μου!!
    Αυτό με το playmobile …πρωτότυπο!!!!
    Αλλά και το συνεργείο καθαρισμού…😁

Σχολιάστε